De oogverblindende, nieuwe dependance Cellini’s

De oogverblindende, nieuwe dependance Cellini’s

Never stop starting. Rozan Langenhorst brengt haar lijfspreuk in de praktijk en breidt Cellini Juwelier uit met een dependance, pal aan de overkant van de winkelstraat. Met dezelfde ongeëvenaarde etalages en oogverblindende inrichting blijft Cellini’s helemaal zichzelf. Hier krijgen toegankelijk geprijsde, exclusieve sieraden de aandacht en waardering die ze verdienen. Bediend van deskundig advies vinden klanten altijd een uniek sieraad.

Door Wesley Hegge

Klanten willen tijdens het winkelen betoverd worden. Precies dat is wat er gebeurt als je binnenstapt bij Cellini’s in hartje Roermond. Nadat je hartelijk bent ontvangen met een glimlach in de ruim opgezette zaak val je van de ene verbazing in de andere.

Warm welkom
De inrichting is exclusief en toch huiselijk. Rozan Langenhorst heeft haar kenmerkende Cellini-stijl doorgetrokken in de tweede zaak. Geen glazen vitrines met felle verlichting, maar sfeervol ingerichte etalages en elegante meubelstukken en decoratie. Een ambiance die tijdloosheid en stijl uitademt, laat de sieraden perfect tot hun recht komen. Je voelt je meteen welkom en krijgt zin om elk hoekje te ontdekken. ‘De deur staat hier altijd open’, zegt ze. ‘Dat is wel even wennen. Aan de overkant bij Cellini Juwelier is het noodzakelijk aan te bellen.’

Dat is ook meteen een van de redenen waarom ze de dependance is begonnen. ‘De sieraden die ik hier verkoop, bood ik voorheen aan de overkant ook al aan. Het zijn sieraden in het meer toegankelijke segment. Ik merkte dat veel mensen deze sieraden geïnteresseerd in de etalages bekeken, maar vaak de stap niet zetten aan te bellen. Dat aanbellen vormt toch een drempel. Zeker als ze zien dat je al in gesprek bent met een klant.’

Het bracht haar tot de keuze: stoppen met de verkoop van sieraden in deze prijsklasse of uitbreiding zoeken. ‘Toen dit pand pal tegenover Cellini Juwelier vrijkwam, heb ik voor dat laatste gekozen. Ik had het niet gedaan als het pand niet pal aan de overkant lag. De zaken versterken elkaar, het is een wisselwerking. Van de buitenkant zie je aan de luifels en etalages dat Cellini Juwelier en Cellini’s een eenheid vormen.’

Eigenzinnig
Inmiddels kennen veel mensen Cellini Juwelier. De eigenzinnige juwelierszaak is sinds 1995 aan de Neerstraat gevestigd. Klanten komen uit de regio, maar ook van ver daarbuiten. ‘Ze komen speciaal voor de bijzondere sieraden, de kennis en het feit dat mijn collega’s en ik de tijd voor hen nemen.’

Door de jaren heen heeft de onderneemster een sterk team om zich heen verzameld. ‘Joëlle Verheijden is mijn rechterhand en gaat zich richten op Cellini’s. Onlangs is Fayke de Groot uit Weert aan het Cellini-team toegevoegd. Ze brengt veel kennis en ervaring mee, en is net als ik gediplomeerd juwelier-taxateur.’

Ook bij Cellini’s krijgen klanten advies op maat, benadrukt ze. ‘Dat hoort erbij, absoluut. Als mensen een sieraad willen passen om te zien hoe het staat, nemen we daar de tijd voor. Gewoon even rondkijken of iets vragen, dat kan natuurlijk altijd. Er staan heerlijke stoelen en een bank, in de ongedwongen sfeer kunnen klanten op hun gemak winkelen.’

Sinds de opening in november heeft de onderneemster enorm veel leuke reacties ontvangen. ‘We hebben het lang stilgehouden en nu opeens is de zaak er. Mensen op straat spreken me aan, ze vinden het zo leuk dat er weer een winkel opent. Zeker in deze tijd. Corona brengt veel onzekerheid met zich mee, ook voor winkeliers in de binnenstad. De les die ik heb getrokken uit de coronapandemie is dat je ondanks alle tegenspoed vertrouwen moet hebben. Wat gebeurt, dat gebeurt. Terugkijkend op de periode sinds corona is uitgebroken kan ik zeggen: we zijn er sterker uit gekomen.’

Ondernemerschap
Samen met haar team heeft ze keihard gewerkt om de klanten te blijven bedienen. ‘Met inachtneming van alle maatregelen heb ik bijvoorbeeld kleinschalige evenementen gehouden, zoals in samenwerking met juwelenmerk NANIS. Ik wil steeds meer eventmatig te werk gaan. Op deze manier kun je heel doelgericht de juiste doelgroep benaderen. Dat kan ook hier bij Cellini’s, de zaak is ruim genoeg. Door mijn netwerk kan ik mijn klanten een ongekende diversiteit aan stijlen, sieraden en juwelen tonen, afkomstig van kleine en grote ateliers of van verschillende internationale juwelenhuizen. Verder lijkt het me leuk om voor bedrijven events te organiseren. Een avondje private shopping. Als er ondernemers zijn die daar interesse in hebben, sta ik altijd open om samen de mogelijkheden te bespreken.’

Ze is een onderneemster die zich altijd blijft ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aangaat. ‘Never stop starting, dat is mijn lijfspreuk. Of het nou gaat om het organiseren van evenementen, het openen van deze zaak, zolang ik het leuk vind om te doen en merk dat mensen er plezier in hebben, geniet ik ervan. En mensen die mij kennen, weten: als ik iets doe, doe ik het goed.’

Beleving
Met de nieuwe zaak wil het Cellini-team de collectie sieraden in het toegankelijke segment het podium geven dat ze verdient. ‘In het begin vroegen mensen me ook: wordt het een soort outlet? Nee, zeker niet. Cellini’s heeft dezelfde allure, het is een verlengstuk van wat we al doen. Het zijn dezelfde toegankelijke, maar ook bijzondere merken, zoals Miccy’s, Pesavento, Not For All en Diva Gioielli. Ze worden hier op een mooie manier getoond. Het is ook zeker niet voor een bepaalde doelgroep. Mensen van twintig tot tachtig en alles wat ertussenin zit, stappen binnen.’

Translate »