Klantencontact in coronatijd: Het magazine O.Venlo biedt uitkomst

Klantencontact in coronatijd: Het magazine O.Venlo biedt uitkomst

Het zijn bizarre tijden. Geen netwerkbijeenkomsten, geen beurzen, laat staan zoiets als een vrijmibo. Hoe kom je nu in contact met potentiële opdrachtgevers?

Graag laten we u kennismaken met de makers van het magazine O.Venlo: uitgever Bart Maes en copywriter Wesley Hegge van Art-is mediagroep. ‘Art-is mediagroep is een team van gepassioneerde verhalenvertellers’, zegt Maes. ‘Voortdurend op zoek naar boeiende verhalen, interessante mensen en pakkende onderwerpen. We vertellen verhalen die het waard zijn om gedeeld te worden.’

‘Potentiële nieuwe klanten bereiken,
doelgroepen informeren, naamsbekendheid genereren
en interactie teweegbrengen’

Waardevolle content
Het draait allemaal om het juiste eff ect door een krachtige boodschap en de perfecte mix van communicatiemiddelen. Hegge legt uit hoe dat zit: ‘We bieden inwoners, bedrijven en bezoekers van de grootregio Venlo een aantal krachtige websites, socialmediakanalen waaronder een LinkedIn- en Facebookpagina en natuurlijk gedrukte media zoals dit glossy magazine O.Venlo. We ontwikkelen daarvoor waardevolle en relevante lifestyle, zakelijke en journalistieke content die mensen informeert en in beweging brengt. We zorgen dagelijks online voor actuele items in de vorm van nieuwsberichten, foto’s en video’s en vlogs.’

‘Vanuit een strategische insteek,
conceptueel sterk en creatief verrassend’

Art-is mediagroep is een volledig geïntegreerd marketingmediabedrijf dat vanuit verschillende disciplines opereert. Aangestuurd door een overkoepelende strategisch-conceptuele denktank en uitgevoerd door gespecialiseerde afdelingen. Maes: ‘Zodoende zijn we in staat om voor de zakelijke markt content te ontwikkelen die aansluit bij de communicatie- en marketinginspanningen van bedrijven, instellingen en gemeenten.’

Groot en breed bereik
Art-is mediagroep gaat dus veel verder dan alleen het creëren van content. Hegge: ‘We beheren diverse relevante media waarop we online, offline en streaming content delen. Mediakanalen die goed bekeken worden, met een groot en breed bereik. We ontwikkelen allerlei verschillende contenttypen en passen deze crossmediaal toe. Zo kunnen we álle denkbare kanalen inzetten met dezelfde boodschap of met boodschappen die elkaar versterken of aanvullen.’

Maes vult aan: ‘Aandacht op het ene kanaal, uitleg op het andere. Merkbeleving en -ondersteuning op het ene kanaal, interactie op het andere. Informerend op het ene kanaal, sturend op het andere. En dat onze content erg goed gelezen, gezien, gedeeld, bezocht én beleefd wordt, bewijzen de cijfers. De specialisten van Art-is mediagroep denken mee, bedenken, ontwikkelen, voeren uit en zorgen ervoor dat de content gezien en gedeeld wordt. Al blijven we natuurlijk de vrijmibo missen, op die manier bereik je ook in deze bizarre tijden je doelgroep.’

Magazines en boeken
Het glossy magazine O.Venlo bestaat inmiddels veertien jaar en wordt door Art-is mediagroep in samenwerking met Ondernemend Venlo uitgegeven. Het is het enige magazine dat alle ondernemers op de twintig industrieterreinen van Venlo bereikt. Daarnaast wordt het magazine verspreid onder de binnenstadondernemers van Venlo en de maakindustrie van Noord-Limburg.

Een andere expertise van Art-is mediagroep is het maken van boeken voor onder meer bedrijven, instanties, verenigingen en personen. Van jubileumuitgaven tot glossy kookboeken. Het multidisciplinaire team ontwikkelt een passend, creatief concept, schrijft de teksten en geeft het boek professioneel vorm. Alles in eigen huis. Dat is niet alleen effeciënt, het levert ook een ijzersterk eindresultaat op.

Uitgeven zit de familie Maes al sinds 1934 in het bloed. Toen startte Wullem Maes een ‘copieer-, lichtdruk- en stencilinrichting’. Daar maakte en vermenigvuldigde hij clubbladen, verslagen, circulaires en convocaten op Van der Grinten-apparatuur. Tijdens de oorlog deed hij hetzelfde met een verzetskrantje. Zijn zoon Jos richtte in maart 1967 weekblad Op de Keper op en verspreidde daarin het plaatselijke nieuws. Als derde generatie geeft Bart Maes nu vorm aan een hele serie moderne varianten. In feite is er aan het basisprincipe de afgelopen 87 jaar weinig veranderd. Het doelgericht verspreiden van content. Het leggen van waardevolle connecties tussen bedrijfsleven en lezers. Het zien van de mogelijkheden die de hedendaagse media bieden. Het is een vak apart. Een vak dat het team van Art-is mediagroep tot in de puntjes beheerst.

‘Begonnen in de regionale journalistiek heeft Wesley Hegge ruim vijf jaar geleden de overstap gemaakt naar Art-is mediagroep. Een keuze waar ik geen dag spijt van heb. Elke dag is anders. Als copywriter maak ik de meest uiteenlopende content: van teksten voor websites en boeken tot nieuws- en persberichten, maar ook videoreportages. Hierbij bied ik meerwaarde door actief mee te denken en de kernboodschap op een interessante manier te verpakken. Sinds twee jaar mag ik ook de redactie van dit magazine verzorgen. Vanuit die rol heb ik veel bedrijven en organisaties in de grootregio Venlo bezocht. Er vinden enorm veel bijzondere ontwikkelingen plaats waar ik geen weet van had. Het blijkt dat veel andere mensen hier ook weinig bekend mee zijn. Er ligt dan ook een mooie opdracht voor de toekomst om door te gaan met het zichtbaar maken van de unieke kracht van Venlo.’

www.artismediagroep.nl

Translate »