Mr Jigs brengt precies wat de hotelgast wil

Venlo is een eigentijds, tikkeltje rebels hotel rijker: Mr Jigs. Door te kijken naar de behoeften van de hotelgast heeft eigenaar Gijs Hendrikx gebroken met enkele traditie. In het driesterrenhotel met 34 kamers wisselen ‘no bullshit’ en  ‘unexpected luxury’ elkaar af in een onderscheidend concept. Die combinatie zorgt voor een heerlijk verblijf in het hart van de stad.

Mr Jigs ligt op een prachtige locatie aan de Keulsepoort. Het moderne gebouw met een sneeuwwitte gevel en zwarte kozijnen is een lust voor het oog. Zeventig jaar lang bevond zich hier het Stationshotel, tot het in 2018 werd het overgenomen. “Omdat we de bestaande bouw niet konden doorontwikkelen, hebben we het pand gesloopt en opnieuw opgebouwd”, zegt eigenaar Gijs Hendrikx. “Daar zijn we mee gestart na de bouwvak vorig jaar. Na een jaar verbouwen, inrichten en proefdraaien, hebben we op 27 augustus de officiële opening gehad.”

Vernieuwend concept
Het resultaat is een verfrissend hotelconcept dat het motto ‘no bullshit – unexpected luxury’ meer dan waarmaakt. De afwisseling van is overal terug te zien. De kamers zijn superstrak en keurig afgewerkt, maar er zijn bewust rauwe randjes, zoals de betonnen plafonds met verfspetters. Wat verder opvalt, is dat er bijvoorbeeld geen telefoon aanwezig is op de kamer. “Wie heeft er een telefoon nodig als er WhatsApp is? En waarom een normaal bed als je een gigantisch bed kunt hebben met zachte lakens? Alles in ons hotel is ontworpen binnen ons motto, zodat we de gast alles kunnen bieden wat hij of zij nodig heeft, maar dan beter!”

De basis voor Mr Jigs werd gevormd door het opstellen van een ‘guest journey’. “We hebben de reis van de gast, van het moment van boeken tot het verblijf en het uiteindelijke uitchecken, in kaart gebracht. Want wat wil de hedendaagse hotelgast nu precies? Als je dat weet, kun je precies inspelen op de behoeften. We richten ons op millennials, maar sluiten niemand uit. We beschikken daarom over ook familiekamers. Bovendien kunnen zakelijke gasten hier uitstekend terecht. Het is net anders, een tikkeltje rebels, maar aan alles is gedacht.”

Jonge ondernemer
Hoewel Hendrikx pas 34 jaar oud is, heeft hij al een behoorlijke staat van dienst. “Ik werk al van jongs af aan in de horeca en ben begonnen in de bediening. Bijna alle facetten heb ik doorlopen. Ik heb ervaring opgedaan bij een landelijke speler en heb ik een aantal jaar geleden besloten om ondernemer te worden.”

Na de start van Theaterhotel in 2017 is dit een logische opvolging om binnen de grenzen van Venlo uitbreiding te zoeken. “Theaterhotel heeft 42 kamers en werkt nauw samen met Maaspoort Theater & Events. Door samen te werken kan er een totaalpakket van faciliteiten worden aangeboden, van theaterbezoek 17tot vergadering met overnachting. Mr Jigs voldoet aan de wens om een geheel nieuw en ander segment te bedienen.”

Zijn carrière is enorm snel gegaan. “Ik heb een coach die me sinds twee jaar helpt. Ik heb aan mezelf gewerkt zodat ik mijn team goed kan aansturen. Het draait allemaal om de juiste mensen om je heen hebben. Je moet weten waar anderen goed in zijn en wat je eigen kracht is. Voor mij is dat nieuwe projecten naar me toehalen en opstarten.” Zo heeft hij onlangs zijn eigen gin-merk gelanceerd. “Stookery Norbeeck in Zuid-Limburg produceert de gin, die ik ook Mr Jigs heb genoemd. Het zijn de letters van mijn naam, maar dan door elkaar gehusseld.”

Achter de schermen is Hendrikx bezig met een viersterrenhotel in Sevenum. Samen met grondeigenaren Ron en Marcel Traarbach heeft hij een overeenkomst getekend voor een nieuw te realiseren hotel. “Verder heb ik voor expats drie long stay appartementen. Ik wil een totaalaanbod creëren, zodat ik alle doelgroepen kan bedienen.”

Kracht van de euregio
Hendrikx heeft veel zakelijke klanten. “Door de samenwerking met de Maaspoort kan ik vergaderzalen aanbieden. Er zijn een aantal internationale bedrijven die in Venlo hun hoofdkantoor hebben gevestigd. Veel mensen weten niet wat hier allemaal gebeurt en welke impulsen het geeft aan de stad. Het zorgt voor werkgelegenheid, maar ook voor uitgaven in de binnenstad.”

Niet alleen voor veel bedrijven ligt Venlo op de perfecte plek. Het toerisme komt ook van alle kanten. “We hebben veel gasten uit Nederland, maar ook Duitsers komen hier vakantie houden. Hier zie je de kracht van de euregio. De gasten zijn vaak verrast als ze zien wat er allemaal te doen is. Mr Jigs bevindt zich tegenover het Limburgs Museum, verderop ligt het Museum van Bommel van Dam, om maar wat te noemen.”

Samenwerken
Hendrikx laat zijn gasten graag kennismaken met alles wat de stad te bieden heeft. “Bijvoorbeeld op culinair gebied. Wij hebben enkele takeaway producten en bereiden op locatie kleine gerechten. Mochten gasten uitgebreid willen ontbijten, lunchen of dineren, stuur ik ze liever naar horecazaken in de stad waar ze dat uitgebreider kunnen doen. Er zijn zoveel geweldige zaken. Die beveel ik van harte aan.”

Samenwerken met andere bedrijven kenmerkt Hendrikx’ manier van ondernemen. “Zo versterken we elkaar. Bij de bouw en inrichting van Mr Jigs heb ik voornamelijk bedrijven uit de regio betrokken, waaronder Willems Bouw. SLV heeft de verlichting verzorgd. De meubels zijn gemaakt door Tosj Houtmaatwerk, Confetti Interio heeft hierin de samenwerking gezocht met Reinhoud Meubelen rondom de stoffering. De televisies komen van Lagotronics Project en Wil Ruhl Installatietechniek heeft loodgieterswerk verricht. Allemaal bedrijven uit de gemeente Venlo.”

Translate »